Цілі уроку. Сформувати поняття
неперервної функції, точки розриву функції; домогтися засвоєння властивостей
графіків неперервних у деяких проміжках функцій; сформувати вміння
розв'язувати вправи, що передбачають дослідження функцій.
Виконати вправи усно
Завдання. Визначте, які з функцій, графіки яких зображені на
рисунках, є парними, а які непарними.
Виконати вправи
Вивчення нової теми
Дослідити функцію – це означає
виявити її найважливіші властивості:
1) вказати область визначення;
2) вказати область значень;
3) з’ясувати, чи не є дана функція парною або непарною;
4) знайти точку перетину графіка функції з віссю y;
5) знайти нулі функції та проміжки знакосталості;
6) визначити проміжки монотонності (зростання або
спадання);
7) визначити найменше та найбільше значення функції.
Узагальнивши все, слід побудувати
графік функції.
Деякі з властивостей функцій
можна з’ясувати, дивлячись на її графік.
Приклад. Функція, графік якої
зображено має такі властивості:
Виконати вправи
Домашнє завдання
Повторити властивості функції
і дати відповіді на запитання.
1. Що таке область визначення
і область значень функції? Як їх знайти за допомогою графіка?
2. Що називають нулями
функції?
3. Які функції називають
зростаючими? А спадними?
4. Чи може функція на одному
проміжку спадати, а на іншому - зростати?
5. Які функції називаються
парними? Наведіть приклади парних функцій.
6. Які функції називаються
непарними? Наведіть приклади непарних функцій.
7. Чи правильно, що кожна
функція є парною або непарною?
8. Чи існують функції, які
одночасно є і парними, і непарними?